Elektrikli Scooter’larda yeni dönem! Artık zorunlu olacak

Elektrikli Scooter Kullanıcıları için Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Geliyor!

Türkiye genelinde 100 binin üzerinde elektrikli scooter ve 8 milyon aktif kullanıcıyı yakından ilgilendiren yeni bir düzenleme Meclis gündeminde. Karayolları Trafik Kanunu’nda yapılacak değişiklikle, artık elektrikli scooter’lar için zorunlu mali sorumluluk sigortası devreye giriyor.

Mevcut durumda scooter’lar için herhangi bir sigorta zorunluluğu olmazken bu durum beraberinde bazı mağduriyetler de doğuruyor. Kazaya karışan ve hatalı bulunan scooter kullanıcıları, hem karşı tarafın hem de kendi scooter’larının hasar masraflarını ceplerinden karşılamak zorunda kalıyordu. Yeni düzenleme ile bu durumun önüne geçilmesi planlanıyor.

TBMM Adalet Komisyonu’nda kabul edilen yasa teklifi, bu hafta içinde Meclis Genel Kurulu’na sunulacak. Kabul edilmesi halinde scooter kullanıcıları, tıpkı otomobil sürücüleri gibi kazalara karşı sigorta güvencesi altında olacak.

Bireysel Kullanımda Da Zorunlu

Elektrikli Scooter Derneği Başkanı Cihan Özkan, sadece scooter kiralama hizmeti sunan firmaların değil, bireysel olarak scooter sahibi olan vatandaşların da bu kapsamda sigorta yaptırmakla yükümlü olacağını açıkladı:

“Bugüne kadar sigorta şirketleri, yasal bir düzenleme olmadığı için elektrikli scooter’lar için poliçe kesmiyordu. Artık bu sigorta zorunlu hale gelecek ve şirketler de buna uymak zorunda kalacak.”

Cihan Özkan, Avrupa’daki sistemlerde olduğu gibi plaka uygulamasının da sigorta zorunluluğu ile birlikte gelmesini beklediklerini söyledi. Şu anda scooter’lar için geçerli olan temel kuralları da hatırlattı:

  • 25 km/s hız limiti var.
  • 50 km/s üzeri hız yapılan yollarda scooter kullanımı yasak.
  • Kaldırımda gitmek, iki kişi binmek, ters yönde sürüş ve eşya taşımak yasak.

Kara Yolu Aracı Olarak Değerlendirilecekler

Sigorta düzenlemesiyle birlikte scooter’ların da artık karayolu aracı gibi değerlendirileceği ifade edildi.

Scooter kullanıcılarının çoğunluğunu gençler oluşturuyor. Cihan Özkan’a göre, bu yasa ile kazaya karışan gençler ciddi mali yüklerden korunacak:

“Araç sürücüsü suçluysa zaten kaskosu hasarı karşılıyor. Ama kusur scooter kullanıcısındaysa, şu anda sigorta olmadığından tüm zarar ona ait oluyor. Yeni yasayla bu sorun çözülmüş olacak.”

Kaza sonrası süreçte scooter kullanıcılarının da tıpkı araç sürücüleri gibi hareket etmesi gerektiğini belirten Özkan, kaza tutanağı tutulması veya emniyet birimlerinin çağrılması gerektiğini söyledi. Kaza sonrası kaçan araç sürücülerine karşı da yasal işlem başlatılabilmesi için olay yerinden ayrılmamak büyük önem taşıyor.

Related Posts

Doğu Karadeniz’den 5 ayda rekor ihracat

Trabzon, Rize, Artvin ve Gümüşhane’den 2025’in 5 aylık döneminde yapılan ihracat 707 milyon 102 bin dolara ulaştı.

Bakan Şimşek, bugün Lüksemburg’da resmi temaslarda bulunacak

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, resmi temaslarda bulunmak üzere bugün Lüksemburg’a gitti.

Borsa günü nasıl tamamladı? 3 Haziran gün sonu rakamları

BIST 100 endeksi, bir önceki kapanışa göre 268,14 puan artarken, toplam işlem hacmi 92,4 milyar liraya ulaştı. Bankacılık endeksi yüzde 5,72, holding endeksi ise yüzde 3,12 değer kazandı. Sektör endeksleri arasında en fazla kazandıran bankacılık …

Bakan Şimşek: Enflasyon Kasım 2021’den sonraki en düşük seviyede

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek “Son 12 ayda 40 puan gerileyen yıllık enflasyon yüzde 35,4 ile 2021 yılı Kasım ayından sonraki en düşük seviyesine indi.” dedi.

TCMB: Sıkılaşmaya rağmen reel sektörün temerrüt riski artmadı

TCMB: Sıkılaşmaya rağmen reel sektörün temerrüt riski artmadı

‘Bugün milyonlarca insan bankacılık sisteminin dışında yaşıyor’

İbn Haldun Üniversitesi (İHÜ) Mütevelli Heyeti Başkan Vekili Bilal Erdoğan, “Bu kapitalist sistem İslami değil. Bu kapitalist sistemin kuruluşu İslam’a uygun değil. Hedefimiz, sadece helal olmadığı için faizleri yok etmek değil. Aslında hedefimiz, bu halihazırda bulunan finansal sistemi sorgulayan insanlar için bir alternatif sunmak.” dedi.