Google: AI Overviews aylık 1.5 milyar kullanıcıya ulaştı

Google, AI Overviews adı verilen yapay zeka destekli arama aracının şimdi aylık 1.5 milyar kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Alphabet’in 2025 birinci çeyrek finansal sonuçlarıyla birlikte açıklanan bu veri, Google’ın yapay zekaya yaptığı yatırımların meyvelerini verdiğini gösteriyor.

AI Overviews Güçleniyor, Gemini Her Yere Yayılıyor

Google’ın CEO’su Sundar Pichai, AI Overviews veya Yapay Zeka Özetleri’nin geçen yıl Mayıs ayında geniş çapta kullanıma sunulduğundan beri büyük bir kullanıcı kitlesi kazandığını vurguladı. İlk başlarda bazı eleştiriler aldığı tuhaf önerilerle karşılandı ancak şirket sürekli olarak bu özelliği güncelleyerek geliştirdi. Şimdi AI Overviews, daha fazla sorgu türünü kapsıyor ve içeriklere resmi olarak reklamlar da dahil edilerek iyileştirildi. Bu araç ayrıca ChatGPT Search ve Perplexity gibi diğer yapay zeka destekli arama araçlarıyla da rekabet etme hedefinde.

Google, yapay zeka çalışmalarını sadece arama ile sınırlamıyor. 2025’in ilk çeyreğinde duyurulan yenilikler arasında Gemini 2.5 Pro adında deneysel bir model, Gemini Deep Research ile yapay zeka destekli podcast üretimi ve Google Haritalar’da seyahat planı yapmayı mümkün kılan ekran görüntülerini tarama yeteneği de bulunuyor.

Mart ayındaki duyuruyla birlikte Google, mobil cihazlarda klasik Assistant hizmetini kademeli olarak Gemini ile değiştireceğini açıkladı. Pichai, bu dönüşümün sadece telefonlarla sınırlı olmayacağını; tabletler, arabalar, kulaklıklar ve akıllı saatler gibi yardımcı cihazlara da yayılacağını belirtti.

Finansal olarak güçlü bir çeyrek geçiren şirket, 2025’in ilk üç ayında 90.2 milyar dolarlık gelir elde etti. Bu, yıllık bazda %12’lik bir artış anlamına geliyor. Ayrıca YouTube ve Google One servislerinin etkisiyle abone sayısının 270 milyonu aştığı bilgisi de paylaşıldı.

Ancak Google için her şey güllük gülistanlık değil. Şirket, ABD Adalet Bakanlığı’nın açtığı antitröst davaları nedeniyle ciddi bir baskı altında. Arama pazarındaki tekel konumuyla ilgili davada “bölünme” olasılığı gündeme gelirken, geçen hafta Google’ın reklam teknolojilerindeki tekel davasını da kaybettiği açıklandı.

Related Posts

İtalya Bisiklet Turu 2025 ikinci etabıyla Arnavutluk’ta devam etti

Bisiklet sporunun en prestijli organizasyonlarından, bu yıl 108’ncisi düzenlenen İtalya Bisiklet Turu 2025’in (Giro d’Italia 2025) ikinci etabı Arnavutluk’un başkenti Tiran’da devam etti.

Aydın’ın gururu Kaan Türkmen: Türkiye üçüncüsü oldu

Adana’da düzenlenen tekvando şampiyonasında Aydın’ı temsil eden Kaan Türkmen, Türkiye üçüncüsü oldu.

Peynir, sıcak iklimin kurbanı oldu

Aşırı sıcaklar ve kuraklık, otla beslenen süt ineklerinin rasyonlarını mısır ağırlıklı yemlere yöneltirken; ortaya çıkan süt ve Cantal peyniri örneklerinde omega-3 kaybı, sertlik artışı ve aroma zayıflaması gözlemlendi.

Spotify’dan yeni özellik: İstenmeyen şarkılara 30 günlük erteleme

Spotify’dan yeni özellik: İstenmeyen şarkılara 30 günlük erteleme

Samsung One UI 7, pil tüketimini artırabilir! Peki neden?

Samsung’un Galaxy S23, S24 Ultra ve Z Fold 6 modellerine sunduğu One UI 7 güncellemesi, bazı kullanıcıların pil tüketimini artırdı. Günlük kullanımda cihazlarını birkaç kez şarj etmek zorunda kaldıklarını belirten kullanıcılar, güncelleme sonrasında …

ABD Adalet Bakanlığı, Google’ın reklam imparatorluğunu parçalamak istiyor

ABD Adalet Bakanlığı (DOJ), teknoloji devi Google’a karşı açtığı antitröst davasında önemli bir eşiği daha geçti. Mahkeme, şirketin dijital reklam teknolojileri alanında rekabete zarar verdiğine hükmetmişti. Şimdi ise gözler eylül ayında …